dinsdag 29 oktober 2013

Aan het haken

Momenteel ben ik weinig aan het naaien.Dit komt eigenlijk omdat iedereen wel voorzien is van kleding.
Dus ik heb m,n haakwerk weer opgepakt en een aantal dingetjes gemaakt.

Maar ik kan wel een jurk laten zien die ik voor de jongste had gemaakt.Het was de bedoeling dat het een verjaardagsjurk zou worden,maar mevrouw wou hem op die bewuste dag niet dragen!Dat doe ik wel een andere keer zei ze....pfff dat krijg je als je 6 bent geworden denk ik.Ze krijgt heel duidelijk een eigen smaak en mening.
Het is de Princess Castle geworden met daaronder een rood raglan shirt de Fall Basic,beiden komen uit Ottobre herfst 4/2013 nummers 14 en 12. Het is maat 122.
De jurk is van een lap die nog in de kast lag.De rode tricot is wel gekocht.

Het stipje komt van de fotocamera,dit zit niet op de stof.Een leuk model,maar de volgende keer wil ik de overslagpanden niet zo hoog maken,ik vind ze nu zo hoog bij de hals zitten.

Voor mij zelf heb ik een lekkere col gehaakt, de Silver Shells  van Garnstudio.Ik heb hem alleen ruimer gemaakt want ik hou wel van een grote col.

En voor de jongste heb ik van het beroemde Fenna garen een muts en een col gemaakt.Dit kon uit 1 bolletje dus ik hou er nog 3 over waar ik nog wat van kan maken :-) Ik heb trouwens nog meerdere kleuren dus ik kan nog even vooruit.
Het is een gekocht patroon dat bij TJEEMPIE vandaan komt.Een hele leuke website met veel leuke patronen die niet zo duur zijn.De beschrijvingen zijn duidelijk dus goed te doen.
De grote bloem heb ik zelf bedacht.


Fijne dag,Janneke

Geen opmerkingen: