zondag 12 april 2015

Candy jurk

Voor de jongste mocht ik een jurkje maken waarvan ze zelf de stof en het patroon heeft uit gezocht.
Het is de Candy jurk geworden uit La Maison Victor  van vorig jaar,maat 140.
De stof komt van het stoffenspektakel en is een stoer maar toch lief printje.
Ik had in de tunnels nestels geslagen met een prym tang,maar toen ik het koortje er door wilde trekken vlogen de ringetjes er weer af.Dit overkomt me elke keer.Wat zou ik verkeerd doen?De gaatjes die daardoor zijn ontstaan heb ik maar met een festonsteek rondom gedaan.Je ziet er niks van maar ik vind het zelf gewoon jammer dat er nu geen nestels in zitten want dat maakt het juist net even anders.
De mouwen en de zak ingangen heb ik afgezet met een elastisch kantje en naast de zak nog een stoer bedeltje vast gemaak
De maat klopt precies! en in het blad wordt alles goed stap voor stap uit gelegd aan de hand van tekeningen.Een geslaagd jurkje waar ze er nog wel 1 van wil hebben zei ze.




1 opmerking:

Diana, zei

Wat een mooi jurkje, staat je dochter heel erg leuk!

Groetjes Diana