maandag 25 maart 2013

Jolly en Roos 5011A

De laatste tijd kom ik weinig aan bloggen toe,en ook aan het lezen daarvan.Ik zit een beetje te kwakkelen met mn gezondheid.Niks ernstigs,maar wel lastig.
Maar ik heb tussendoor wel achter de naaimachine kunnen kruipen ook al was het soms maar 10 minuten.
Voor me zelf heb ik van een proeflapje een rimpel jurk met een waterval hals gemaakt.Ik kan de foto niet weer vinden,maar hij zat goed.
Voor de jongste weer een Jolly gemaakt van restjes.Deze keer de boord smaller gemaakt en nu zit hij goed.
En omdat ik toch niet naar het stoffen spektakel kon heb ik op de markt een roze lapje voor haar gekocht,wat ze zelf heeft uit gezocht.
Daar had ik een Roos 5011 van gemaakt,en laat ik die stof nu vorige week al voorbij zien komen bij HAAR.
Dit wist ik echt niet,want op dat moment had ik hem zelf ook al gemaakt,maar moesten er alleen nog twee kamsnaps in.
Ik hoop dat ze het niet erg vind.Ik heb alleen geen elastiek in de mouwen gedaan,maar hem afgewerkt met een bias bandje.

Nu ben ik bezig met het eerste broekje wat ik voor haar mag naaien(de Y1313).Deze zag ze in de Young Image en ze was helemaal verkocht.Het stofje heeft ze zelf ook uitgekozen,iets wat ik nooit zo uitkiezen :-) maar af en toe moet je een  compromis sluiten.
Alleen zit ik nu te klieren met de zak.Deze staat niet beschreven en ik heb al een mailtje gestuurd.Wel staat er in hoe de zak bies eraan genaaid moet worden,maar voor de rest is het een raadsel.
Is er iemand die hem al genaaid heeft en weet hoe het moet? Ik heb wel een vermoeden hoe het moet,maar ik ben bang dat ik het verknoei en wacht liever op een beschrijving.

Groetjes Janneke

4 opmerkingen:

Danielle zei

Wat een mooie jolly, helemaal mijn kleurtjes ook. Ben ook wel benieuwd naar je rimpeljurk met waterval...
Het Roos jurkje is trouwens schattig geworden.
Sterkte met je gezondheid, hopelijk gaat het straks met de lente over.

Mama Deborah zei

Lief roos jurkje en jolly is ook erg leuk!

Woon - Geluk zei

Heel leuk rokje is hetgeworden!
En het jurkje ook prachtig! E tja met al die leuke stoffen is het ook erg leuk om leuke jurkjes te maken. Ik had ook al een roosje gemaakt van de hertjesstof :) een paar weken teug.....

Heel veel beterschap en hopelijk zit je binnenkort weer vol energie!
Groetjes Cindy

Klaasje zei

Wat een leuke dingen heb je gemaakt. Ben ook erg benieuwd naar je shirt.
Gr, Klazina