zondag 14 november 2010

Zandenplasloop en Night of the proms

Gisteren heb ik voor het eerst in mn leven 5 kilometer gelopen.
Het begon allemaal 8 weken geleden.
Ik had me opgegeven voor de beginnerscursus bij loopgroep2000.
Ik word volgende maand 40:( , en had zoiets van: oké als ik nog iets aan mn conditie en gewicht wil doen dan zal dat nu moeten want het word (schijnt) na je 40ste alleen maar moeilijker.
Dus ik ben met goede moed begonnen,maar wat was het soms zwaar.De eerste week begonnen we met 5x 1minuut hardlopen,toen dacht ik waar ben ik aan begonnen?Dit ga ik nooit! redden.En nu 8 weken later heb ik aan een stuk! 5 kilometer gelopen.
Ik was helemaal kapot,en als laatste over de finish,maar ik heb het gehaald!De eerste die over finish was deed dat in 16 minuten,ik deed er 44 minuten over.
We kregen nog 2 medailles voor het meedoen,en ik ga volgende week weer met frisse moed beginnen voor de 10 kilometer.
En misschien loop ik dan volgend jaar wel 10 kilometer bij de Zandenplasloop,of de 5 en dan niet als laatste over de finish.Gelukkig heb ik nog even de tijd.

Savonds hadden we nog een gezellig uitje naar night of the proms in het gelredome in Arnhem.Wat geweldig! was dit, we hebben ontzettend genoten van John Miles,John Fogerty,Barry Hay( waar het dak er bijna afging),Boy George,die een stuk zwaarder is geworden in al die jaren maar nog net zoveel make up opheeft en een hoedje.En Grace Jones.Vreemd mens maar leuk om te zien welke creaties ze aan heeft.Zoals bijvoorbeeld een of ander zebrapakje ,of een halve jurk.Je blijft je verbazen.
En dan was er nog een knap ventje van 24, Charly Siem die ook weer zo knap viool kon spelen.
Het was een avond om te herhalen.

Fijne dag nog,
Janneke

1 opmerking:

Helmi zei

Proficiat, verslavend dat lopen net als haken.
grt, Helmi