dinsdag 21 december 2010

van alles wat

Lein heeft een i pod bij elkaar gespaard en vroeg of ik een hoesje wilde maken.Het is van lila en roze (aan de binnenkant) vilt gemaakt en daar tussen fiberfill.Een stukje klitteband voor de sluiting en rondom is het afgemaakt met een festonsteek.

De jurk van Lies is af,Hij viel bij haar erg ruim om de hals,en de mouwen waren ook veel te lang.
Van de mouwen heb ik 5 cm afgehaald en toen elastiek er in gemaakt.De hals laat ik zitten want ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen.Ik vind hem toch leuk geworden.

Alleen krijg ik Lies dus nooit mooi op de foto,ze trekt gekke bekken of gedraagt zich heel raar.Ik zal een keer de jurk alleen op de foto zetten.

Het schildpadje is ook af en eindelijk helemaal naar eigen wens gemaakt.Alles moest roze zijn.Lies is dik tevreden.

Fijne dag nog, Janneke

3 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

maar dat is een schattig schildpadje zeg.

Soesa zei

He, wat leuk, ik ben ook van plan om een donkerblauwe Nadya te gaan maken. Moet eigenlijk voor Kerst af, maar of dat gaat lukken???? Heb je verder nog tips? Ik las al dat de mouwen erg lang zijn en dat de hals wat te wijd is....
De kleur staat je dochter wel erg mooi trouwens.

Groetjes Soesa

Unknown zei

Dank je,
de jurk van lies is van tricot gemaakt.Ik heb wel het splitje achter gemaakt,dat gaat iets makkelijker over het hoofd.De hals was al helemaal in elkaar dus ik zou niet goed weten hoe je dit oplost.Misschien meer naad?de strikken ga ik denk ik in het midden met een heel klein steekje vastnaaien want elke keer als je ze strikt moet je ze eerst op gelijke lengte trekken.Veel succes,Het is een leuk en makkelijk patroon.

@katrientje,
Het schildpadje komt uit het 2de boekje van Cristel Krukkert;Dierenvriendjes haken.